ANA SAYFA
Acil YardımAğız ve Diş SağlığıAkupunkturAlkol ve Madde BağımlılığıAllerjik HastalıklarAlternatif TıpAlzheimerAnne ve Bebek SağlığıAyak SağlığıBel AğrısıBel FıtığıBeslenmeBeyin ve Sinir Sistemi SağlığıCinsel Sağlık ve MutlulukÇocuk SağlığıDermatoloji (Cilt Hastalıkları)DiyabetDiyalizDoğadan Gelen SağlıkErkek SağlığıEstetik CerrahiGenel SağlıkGenetikGöz Hastalıkları ve Göz SağlığıGrip ve Grip AşısıGüzellik ve BakımHamilelik - Doğum - SezeryanHareket Sistemi SağlığıHasta HaklarıHemoroid - BasurHorlamaHormon Sistemi Sağlığıİdrar Yolları Sağlığıİnfertilite / Kısırlık ve ÇözümleriKadın SağlığıKalıtsal Hastalıklar Özel SendromlarKalp ve Damar SağlığıKanserKulak - Burun - Boğaz SağlığıLazer EpilasyonNörolojiOrtopediOtizmRomatolojik HastalıklarRuh Sağlığı / PsikolojiSaç BakımıSigara ve SağlıkSindirim Sistemi SağlığıSolunum Sistemi SağlığıSpor, Egzersiz ve Kilo KontrolüTansiyonTüp BebekUyku ProblemleriÜroloji (Bevliye)Zayıflama - DiyetZührevi Hastalıklar
 
Hastane Rehberi
Doktor Rehberi
Eczane Rehberi
Hastalık Rehberi
Tıp Sözlüğü
Şifalı Bitkiler
İlaç Rehberi
Saglik Haberleri
[Kategori: Alternatif Tıp]

Göz Sağlığınız İçin Bol Meyve

Erken yaşlarda düzenli olarak ve bol bol meyve yemek, ilerleyen yaşlarda görme kayıplarını önemli oranda önlüyor. Görme yetisi ve beslenmeye dair en geniş kapsamlı araştırma ABD nin Boston şehrindeki Brigham Kadın Hastanesi nde gerçekleştirildi. Bunun için 12 ila 18 yıl boyunca izlenilen 77 bin 562 kadın ve 40 bin 866 erkek değerlendirildi.

Araştırma sonucunda düzenli olarak günde üç öğün meyve yiyenlerde, yaşlılıkta görme kayıplarının yüzde 36 oranında azaldığı tespit edildi. Uzmanlar, meyvelerin renginin önemli olmadığını, herhangi bir meyvenin koruyucu etki gösterdiğini vurguladı. Oysa daha önce yapılan araştırmalarda havuç gibi sebzelere ve meyvelere kırmızı, turuncu ya da sarı renk veren karotenoid ile vitaminlerin gözler için daha etkili koruyucu olduğu sonucuna varılmıştı.

Araştırma ekibinden Eunyourg Cho, "İnsanlar daha uzun ve daha sağlıklı hayatlar yaşıyorlar, körlük gibi yaşa bağlı hastalıklar da olmasa yaşam kalitesi sağlık açısından daha iyi olacak" dedi. Cho, yaşa bağlı görme kaybına yönelik tedavi olanakları çok kısıtlı olduğu için, bu araştırmada tamamen bu tür görme kayıplarını önlemeye yoğunlaşıldığını belirtti. Cho, "Bu araştırma diyet ve görme kaybını önleme konusunda yapılan en geniş ölçekli çalışma" diye konuştu. Araştırma sonucu, Archieves of Ophthalmology isimli dergide yayımlandı. Macular dejenerasyon , 65 yaşın üzerindeki insanlarda görme kaybının temel sebeplerden biri. Retinanın küçük bir parçasını oluşturan maculadaki bozulmaya bağlı hastalığın etkin bir tedavi yöntemi yok.

Konuyla ilgili şifalı bitkiler: Havuç
 
Bu sayfayı yazdır
Bu yazıyı arkadaşına gönder
 
 Konuyla ilgili haberler
Şifalı bitkilerin de yan etkileri var
Doğanın senfonisi şifa dağıtıyor
Beyaz çayın bilinmeyen faydaları!
Hasta kalplere acı baharat!
Keten tohumunun faydaları..
TÜM HABERLER
 
Bu kategorideki diğer yazılardan bazılarını görmek için tıklayınız.
 
Sağlık Kütüphanesi © Copyright 2007 Saglikkutuphanesi.com
EMAİL - DOKTOR EKLE - HASTANE EKLE - ECZANE EKLE
Sağlık Kütüphanesi