ANA SAYFA
Acil YardımAğız ve Diş SağlığıAkupunkturAlkol ve Madde BağımlılığıAllerjik HastalıklarAlternatif TıpAlzheimerAnne ve Bebek SağlığıAyak SağlığıBel AğrısıBel FıtığıBeslenmeBeyin ve Sinir Sistemi SağlığıCinsel Sağlık ve MutlulukÇocuk SağlığıDermatoloji (Cilt Hastalıkları)DiyabetDiyalizDoğadan Gelen SağlıkErkek SağlığıEstetik CerrahiGenel SağlıkGenetikGöz Hastalıkları ve Göz SağlığıGrip ve Grip AşısıGüzellik ve BakımHamilelik - Doğum - SezeryanHareket Sistemi SağlığıHasta HaklarıHemoroid - BasurHorlamaHormon Sistemi Sağlığıİdrar Yolları Sağlığıİnfertilite / Kısırlık ve ÇözümleriKadın SağlığıKalıtsal Hastalıklar Özel SendromlarKalp ve Damar SağlığıKanserKulak - Burun - Boğaz SağlığıLazer EpilasyonNörolojiOrtopediOtizmRomatolojik HastalıklarRuh Sağlığı / PsikolojiSaç BakımıSigara ve SağlıkSindirim Sistemi SağlığıSolunum Sistemi SağlığıSpor, Egzersiz ve Kilo KontrolüTansiyonTüp BebekUyku ProblemleriÜroloji (Bevliye)Zayıflama - DiyetZührevi Hastalıklar
 
Hastane Rehberi
Doktor Rehberi
Eczane Rehberi
Hastalık Rehberi
Tıp Sözlüğü
Şifalı Bitkiler
İlaç Rehberi
Saglik Haberleri
[Kategoriler: Kanser]

Kahve, kalın bağırsak kanserini önleyebilir

[07.12.2007]

Kahve, kalın bağırsak kanserini önleyebilir

Tokyo Ulusal Kanser Merkezi’nde, 40 ila 69 yaşlarındaki 96 bini aşkın kadın ve erkekle ilgili 1990 yılından itibaren yaklaşık 12 yıllık sürece ait verilerin incelenmesiyle yapılan çalışmada, yeşil çay tüketmekle kalın bağırsak kanserini önleme arasında bir bağlantı bulunamadı.

Araştırmada, diyet ve egzersiz gibi diğer faktörler de göz önünde tutularak, günde üç ya da daha fazla kahve içen kadınların, hiç kahve içmeyenlere göre kalın bağırsak kanserine yakalanma riskinin yarı yarıya azaldığı kaydedildi. Çalışmada, kahve içmenin erkeklerde önemli bir yararı tespit edilmedi.

Araştırma ekinden Manami Inoue, Japonya’da erkeklerin hemen hemen hepsinin alkol kullandığını ve çok sayıda erkeğin de sigara içtiğini belirterek, belki de bu yüzden erkeklerin de kahve tüketiminde sağlamış olabileceği bazı yararları tespit edememiş olabileceklerini söyledi.

Kahvenin kalın bağırsak kanserini önleyebilme mekanizmasının bilinmediğini kaydeden Inoue, içeriğindeki kafeinin bağırsağın çalışmasını teşvik ediyor olabileceğini ya da kahvenin antioksidan özelliklerinin etkili olabileceğini belirtti.

Inoue, ayrıca bazı kişilere kahvenin ağır gelebileceğini ve bu kişilerin kahve içmek için kendilerini zorlamamaları gerektiğine işaret etti ve sevenlerin bırakmaları için de bir neden olmadığını söyledi.

Araştırmanın bulguları, Uluslararası Kanser Dergisinde (International Journal of Cancer) yayımlandı.

Kaynak: Ntv-Msnbc - 04 Ağustos 2007

Konuyla ilgili şifalı bitkiler: Acı ağaç, Ahlat, Ispanak, Kahve, Tere
 
 
 Diğer haberler
Pürüzsüz bir cilt için yaşınıza göre ürün seçin
Mantardan korunmak için tenha havuzları tercih edin
Gözlere anti-aging
Yeni haliniz eski görüntünüzü aratmasın
İşini sevmemek bel ağrısı yapıyor
TÜM HABERLER
Sağlık Kütüphanesi © Copyright 2007 Saglikkutuphanesi.com
EMAİL - DOKTOR EKLE - HASTANE EKLE - ECZANE EKLE
Sağlık Kütüphanesi